close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קורס טיפול משפחתי– לרכוש מקצוע מבוקש

מערכת שורשכד טבת, תשעט01/01/2019

סקירה אודות קורס טיפול משפחתי, יתרונותיו ואיך לומדים אותו

תגיות:
משפחה היא קונספט מורכב. מצד אחד האנשים הקרובים לנו ביותר בעולם, ומצד שני – ואולי דווקא בגלל שמדובר באנשים קרובים אלינו במיוחד – גם מקור לקונפליקטים קשים, לפעמים קשים מאוד, ובמקרים מסוימים אפילו מאבקים שמאיימים לפורר את התא המשפחתי ובכל מקרה מכרסמים בלכידות. בהתאם לא מפתיע לגלות שמטפלים משפחתיים הם אנשי מקצוע מבוקשים מאוד. על-מנת לעסוק בתחום רגיש במיוחד זה, נדרשת הכשרה מתאימה – גם כדי שהלקוחות יגיעו אליכם, ובעיקר כדי שתוכלו לעזור באמת למשפחות שנקלעו למצב קשה ולמעשה ייתכן שאף עומדות בפני פירוק.

נושאי הלימוד בעיקריים במסגרת קורס
טיפול משפחתי

על-מנת להשכין שלום בתוך המשפחה, ולהבטיח יחסים חיוביים לאורך זמן רב, כולל קורס טיפול משפחתי מגוון רחב מאוד של נושאים.
ביניהם: מוקדי מתח במשפחה ובפרט בזוגיות, דיני משפחה, ייעוץ מיני, משברים במעגל החיים, זיכרונות ילדות מוקדמים, קשרים בגיל השלישי, הדרכת הורים, התפתחות הילד, מהות החוזה הזוגי והבנתו ועוד.

האיכויות הנדרשות ממטפלים זוגיים ומשפחתיים
בנוסף לידע הרב שמועבר במסגרת קורס טיפול משפחתי, חייב להיות מושם דגש רב גם בנושא האתיקה. למעשה, באופן כללי האישיות של המטפלים המשפחתיים משפיעה על תוצאות כל טיפול לא פחות מהידע שצברו ומהכלים שבהם הם נעזרים.
בין האיכויות החשובות ביותר של כל מטפל משפחתי ניתן לציין את הקשב המלא לכל בני המשפחה שלוקחים חלק בתהליך הרגיש, את הרגישות לניואנסים השונים, את יכולת ההכלה (כולל של בני משפחה שהתנהלותם מייצרת קושי רב ולעתים אפילו באה לידי ביטוי באלימות מילולית או פיזית), אסרטיביות (שכן בסופו של דבר המטפל הוא זה שמוביל את התהליך והאחריות היא על כתפיו), וגם יצירתיות היא מרכיב יקר ערך, שכן בלא מעט מקרים נדרשת חשיבה מחוץ לקופסא על-מנת להעלות את המשפחה על נתיב חדש וטוב יותר עבורה.

באילו מקרים מטפלים בוגרי קורס הטיפול המשפחתי
בוגרות ובוגרי קורס טיפול משפחתי מטפלים במגוון רחב של מצבי משבר, וגם במשפחות שבהן השגרה אולי לא רעה מאוד אבל גם אינה הטובה ביותר האפשרית. בפרט מגיעות לטיפול משפחות שעומדות בפני גירושין, משפחות שמתמודדות עם אובדן של דמות דומיננטית מהמעגל המצומצם וגם מהמעגל הרחב יותר, משפחות שאחד הילדים בהן מתאפיין בקשיים משמעותיים (בין אם קשיי למידה שמשפיעים על כל ההוויה היומיומית ובין אם קשיים בוויסות הרגשי, הפרעות התנהגות ואחרות), משפחות לקראת שינוי דרמטי בחיים (למשל רילוקיישן) ועוד.

התהליך
במסגרת קורס טיפול משפחתי מקבלים המשתתפים בו תהליך עבודה מובנה, שמהווה בסיס לכל טיפול משפחתי. השלב הראשון הוא היכרות עם המשפחה וצלילה אל עומק הסיטואציה שהובילה אותה לטיפול. השלב השני הוא הגדרת מטרות ברורות, מדויקות ומפורטות. השלב הבא הוא גיבוש תוכנית טיפול שתוביל את המשפחה אל היעד הנכון עבורה. לאחר מכן ייערכו המפגשים הטיפוליים עצמם, ובני המשפחה יקבלו את מלוא הכלים הרלוונטיים להגשמת המטרות ויצירת חיים טובים ויציבים לכל בני המשפחה, לחוד וביח
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה